24-25 АПРИЛ 2025 г.
ТРЕТА НАЦИОНАЛНА НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКА КОНФЕРЕНЦИЯ
ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО – ПРОБЛЕМИ И РЕШЕНИЯ
24-25 APRIL 2025
THIRD NATIONAL SCIENTIFIC-PRACTICAL CONFERENCE
DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION - ISSUES AND SOLUTIONS
...

Програма

24.04.2025
(четвъртък)

15:00 ч.

ПЛЕНАРНА СЕСИЯ

(модератор - доц. д-р Галина Иванова)


ДИГИТАЛНАТА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО – ВИЗИЯ И РЕАЛНОСТ, ПРОБЛЕМИ И РЕШЕНИЯ
доц. д-р Анелия Иванова

ПЕДАГОГИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ДИГИТАЛНАТА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
доц. д-р Надежда Калоянова

КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ И МОЖЕМ, ЗА ДА ИЗПОЛЗВАМЕ ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС?
доц. д-р Цветелина Харакчийска

ЗОНАТА НА ЗЛАТОКОСКА: В ТЪРСЕНЕ НА БАЛАНС ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
проф. д-р Стоянка Иванова

Доц. д-р АНЕЛИЯ ИВАНОВА е зам.-ръководител на Центъра за иновативни образователни технологии на Русенския университет. Има близо 25-годишен опит в дигиталната трансформация на образованието. Хабилитирала се е в същата научна област. Участвала е в създаването на първата платформа за е-обучение и е неин кръстник, автор е на първия уеб-базиран курс и на първата виртуална лаборатория, които и досега се използват ефективно в учебния процес. Има двама защитили докторанти в областта на образователните иновации. Автор и съавтор е на близо 100 научни публикации и учебни пособия. Съавтор е на концепциите за дигитална трансформация на образованието и за приложение на изкуствения интелект. Съгласно Google Scholar има над 220 цитирания и h-индекс 8.

Доц. д-р НАДЕЖДА КАЛОЯНОВА е ръководител на катедра „Педагогика“ и на Центъра за иновативни образователни технологии на университет „Проф. д-р Асен Златаров“, Бургас. Работи устойчиво в областта на иновациите в образованието с фокус върху конструктивисткия подход, професионалните роли на учителя, въвеждане на STEM подход в обучението, образованието в мултикултурна среда. Специализирала е по проблемите на преподаване на спорни въпроси и превенция на конфликти в процеса на образователното и социално включване в Европейския Вергеланд Център в Осло, Норвегия. Автор и съавтор е на 4 монографии и на над 100 научни публикации у нас и в чужбина. Ръководител и член е на екипи, работещи по научно-изследователски проекти в областта на образованието.

Доц. д-р ЦВЕТЕЛИНА ХАРАКЧИЙСКА е зам.-декан по учебната работа и международната дейност на факултет „Природни науки и образование“ на Русенския университет. Научните ѝ интереси са свързани основно с приложението на дигиталните технологии в чуждоезиковото обучение. Участва активно в международни проекти, които са насочени към дигиталната трансформация на образованието. Основният акцент в научните ѝ публикации през последните 4 години е поставен върху проучване на дигиталната компетентност на бъдещите учители по английски език, нагласата им за интегриране на изкуствения интелект в чуждоезиковата класна стая и практическите им умения за използването на този сравнително нов инструмент.

Проф. д-р СТОЯНКА ИВАНОВА е ръководител на катедра „Автоматизация на инженерния труд” в УАСГ – София. Тя е с повече от 35 години опит в преподаването на програмиране с различни езици, автоматизация на архитектурния и инженерния труд, тримерно геометрично моделиране за инженери, ресурсна и енергийна ефективност, използване на невронни мрежи и др. Участвала е в разработването на разнообразен софтуер за инженерно и архитектурно проектиране, за енергийна ефективност, за обучение, за уебсайтове и др.. Автор е на 2 монографии, една от които - за приложението на изкуствени невронни мрежи за енергийна ефективност. Съгласно Google Scholar има над 330 цитирания и h-индекс 9.

ПЛЕНАРНА СЕСИЯ

ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В МЕДИЦИНАТА
Чл.кор. проф. д-р Стефан Костянев, дмн

ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В БИЗНЕСА
проф. д-р Андрей Захариев

ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
проф. д-р Стоянка Иванова

ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗСЛЕДВАНИЯТА
доц. д-р Алдениз Рашидов

ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗКУСТВОТО
доц. д-р Павел Стефанов

ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В КРЕАТИВНИТЕ ИНДУСТРИИ
проф. д.н. Диана Антонова

Чл.-кор. проф. д-р Стефан Костянев, дмн, в продължение на два мандата е бил Ректор на Медицински университет – Пловдив. Научните му интереси са в областта на функционалната белодробна диагностика, физиология и патофизиология на физическото натоварване и съня, приложен софтуер, вкл. използване на изкуствения интелект в медицината. Публикационната му активност включва над 200 статии в рецензирани списания, участия в монографии и учебници, а също и в ред. колегии. Има над 1500 цитирания в чуждестранни и български списания. Участва активно в управлението на научноизследователски, образователни и инфраструктурни проекти, финансирани по национални и международни програми.

Проф. д-р Андрей Захариев е преподавател в катедра “Финанси и кредит“ при СА „Д. А. Ценов“. Декан е на факултет „Финанси“ на Академията и главен редактор на списание „Народностопански архив“. Член е на работните групи към МОН, изготвили Наредбите с държавните изисквания за организиране на дистанционна форма на обучение във висшите училища (2004 и 2021 год.). Doctor Honoris Causa е на Донецкия национален университет „Василий Стус“, гр. Виница, Украйна. Научни интереси: международни финанси, публични финанси, инвестиции в човешки капитал, финансова аналитика, проектно финансиране. Научен ръководител e на 14 успешно защитили докторанти. Автор е на 250 научни публикации по икономика и финанси у нас и в чужбина.

Проф. д-р Стоянка Иванова е ръководител на катедра „Автоматизация на инженерния труд” в УАСГ – София. Тя е с повече от 35 години опит в преподаването на програмиране с различни езици, автоматизация на архитектурния и инженерния труд, тримерно геометрично моделиране за инженери, ресурсна и енергийна ефективност, използване на невронни мрежи и др. Има дългогодишен опит в програмирането, разработвала е разнообразен софтуер – от софтуер за продажба до софтуер за инженерно и архитектурно проектиране, енергийна ефективност, софтуер за уебсайтове, софтуер за обучение и др. Автор е на 2 монографии - за слънчевата енергия в градска среда и за приложението на изкуствени невронни мрежи за енергийна ефективност.

Доц. д-р Алдениз Рашидов е преподавател в катедра „Автоматика, информационна и управляваща техника” на Технически университет – Габрово. Директор е на Центъра за електронно и дистанционно обучение на университета. Научните му интереси и компетенции са в областта на Интернет базираните системи; Индустриални мрежи и системи; Бази данни в индустриални системи; Индустриални информационни системи; Технология на киберфизичните системи; Информационни системи, свързани с безопасността на труда; Информационни системи, свързани с управлението на персонала; Използване на изкуствения интелект в изследванията и др. Автор е на над 85 научни публикации.

Доц. д-р Павел Стефанов е преподавател в катедра „Теория на музиката“ на Теоретико-композиторски и диригентски факултет на НМА „Проф. Панчо Владигеров“ – София. Научните му интереси и основните му компетенции са в областите звукорежисура, музикална акустика и акустичен звукозапис. Теоретичните му изследвания засягат основно проблеми на музикалната акустика, особености и характеристики на музикалните инструменти като акустични обекти. От 2022 г. се интересува от изкуствения интелект и приложенията му в музикалната сфера, звукорежисурата и в изкуството като цяло. Автор е на над 40 научни публикации. Има издадени 15 компакт диска като звукорежисьор и реализирани над 450 звукозаписни продукта.

Проф. дн Диана Антонова е преподавател в катедра „Мениджмънт и социални дейности” на Факултет‚ „Бизнес и мениджмънт” на Русенския университет. Заместник ректор по научноизследователската дейност (2016-2023). Ръководител на Университетския научноизследователски комплекс от 2021 г. Главен редактор на уеб базираното списание „Entrepreneurship & Innovation”. Научните й интереси са в областта на: мениджмънт на иновациите; креативни индустрии и комуникационна политика; социално предприемачество; маркетинг мениджмънт. Автор и съавтор е на повече от 300 публикации, от които 8 монографии и 54 студии. Ръководител е на 12 успешно защитили докторанти в научни области „Икономика и управление“ и Администрация и управление“.