24-25 АПРИЛ 2025 г.
ТРЕТА НАЦИОНАЛНА НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКА КОНФЕРЕНЦИЯ
ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО – ПРОБЛЕМИ И РЕШЕНИЯ
24-25 APRIL 2025
THIRD NATIONAL SCIENTIFIC-PRACTICAL CONFERENCE
DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION - ISSUES AND SOLUTIONS
...

Наградени доклади

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД
и с картина

  1. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В МЕДИЦИНАТА
    чл. кор. проф. д-р Стефан Костянев, дмн
  2. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В БИЗНЕСА
    проф. д-р Андрей Захариев
  3. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
    проф. д-р Стоянка Иванова
  4. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗСЛЕДВАНИЯТА
    доц. д-р Алдениз Рашидов
  5. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗКУСТВОТО
    доц. д-р Павел Стефанов
  6. РАЗВИТИЕТО НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ – УСЛУГА ИЛИ РИСК ЗА ЧОВЕЧЕСТВОТО
    проф. д.н. Диана Антонова

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД

  1. Дигиталната трансформация в Япония: правителствените инициативи, японските университети и новите специалности
    Цветомира Иванова
  2. Нецифровото преобразуване на образованието
    Лина Йорданова, Антоанета Йорданова, Марин Йорданов
  3. Book Creator – създаване на е-книги чрез AppSmashing като инструмент за повишаване степента на педагогическо познание за правата на детето
    Багряна Илиева, Невена Шопова
  4. Традиции и иновации в обучението по Латински език и медицинска терминология
    Надежда Амуджиева
  5. Рискове от дигитална дискриминация при трансформацията на висшето образование
    Наталия Венелинова, Силвия Белоева
  6. Дигиталната трансформация в образованието – как и какво да обучаваме, за да бъдем в крак с времето
    Пламен Петков, Ивайло Митишев
  7. Методически подходи за ефективно преподаване на масиви в обучението по информатика
    Станаила Нейкова-Карагаева, Светлозар Цанков
  8. Дигиталното поколение vs. слятото, полуслятото и разделното писане
    Владислав Маринов, Анита Тодоранова
  9. Оценяване въздействието на традиционния и модулния модел на обучение в професионалното образование по софтуерно инженерство
    Милена Дамесова, Десислава Баева
  10. Предизвикателства при промяна на платформи за дистанционно обучение
    Антон Недялков, Милена Кирова, Мирослава Бонева
  11. Учебна програма по „STEM роботика“ за формиране на дигитални компетентности в подготовката на студенти по Технологии и предприемачество
    Василиса Валеова
  12. Използване на тренажори в изпитните процедури за корабоводители
    Благовест Белев, Дилян Димитранов
  13. Геймификация във висшето образование – ползи, предизвикателства и перспективи
    Борис Банков, Силвия Парушева, Гергана Касабова
  14. Разпознаване на типовете играчи в класната стая с цел ефективна геймификация
    Десислава Атанасова, Вилиана Молнар
  15. Овладяване на чужд език извън езикова среда с използване на хипермедийни инструменти
    Ирена Петрова
  16. Дигиталните технологии в помощ на децата със СОП
    Валери Йорданов
  17. Дигитални снимки на хистологични микроскопски препарати внедрени във виртуална платформа за нуждите на медицинското образование
    Здравка Харизанова, Ферихан Попова, Стоян Новаков, Ивета Коева, Надя Пенкова, Пепа Атанасова
  18. Как да мотивираме чуждестранните студенти в обучението по химия в медицински университет?
    Николай Тошев, Светлана Георгиева, Йорданка Узунова
  19. Изкуственият интелект в българското образование: преглед на актуалните политики и предизвикателства
    Калина Никифорова-Илиева, Цветозар Георгиев
  20. Изкуственият интелект и персонализиране на обучението
    Ивайло Старибратов, Тодорка Глушкова
  21. Използване на инструменти с изкуствен интелект в Moodle
    Мария Горгорова, Силвия Гафтанджиева, Станка Хаджиколева
  22. Създаване и интегриране на аудио и визуални микроресурси в учебния процес чрез употреба на системи с изкуствен интелект
    Петя Стефанова, Елица Ибрямова
  23. Мнението на бъдещите учители за изкуствения интелект и неговото приложение в обучението по чужд (английски) език
    Цветелина Харакчийска
  24. Приложение на изкуствения интелект при дигитализиране процеса на скринингови изследвания – Обзор
    Калоян Върляков
  25. Някои впечатления и тенденции от BETT 2024 Лондон (The WORLD'S Leading Education Technology Show)
    Румяна Папанчева, Красимира Димитрова

Доклади,
наградени с картина

  1. Дигитална трансформация на традиционното образование
    Калоян Върляков
  2. Специфични особености на маркетинговия микс и дигиталните технологии във фармацевтичния сектор
    Магдалена Пешева, Иво Куманов, Галина Петрова
  3. Дигиталната трансформация на обучението и приобщаването
    Латинка Тодоранова
  4. Визуализация на информацията чрез комбинация на текст и изображения
    Десислава Баева
  5. Неформална дигитализация на висшето образование в социалните мрежи
    Ирина Зиновиева, Галина Кабаджова
  6. Формиране на STEM екипи и тяхната ефективност приложени с модела на обърната класна стая в професионалното образование
    Георги Михалев, Николай Иванов, Десислава Гинева
  7. Приложение и оценка на дигитални ресурси в обучението по музика на студентите - бъдещи педагози в детска градина и начално училище
    Милена Великова
  8. Микро-квалификациите - необходимото ново допълнение към традиционното висше образование
    Цветелина Цветкова
  9. Използване на смартфон приложение за обучение на специалисти по здравни грижи
    Татяна Итова, Деспина Георгиева, Даниела Лютакова, Иваничка Сербезова
  10. Роля на изкуствения интелект в дигиталната трансформация на креативните индустрии
    Здравко Саралиев, Диана Антонова
  11. Възможности за приложение на системи с ИИ в обучението по музика на студенти от педагогически специалности
    Петя Стефанова
  12. Пример за използването на чатбот с изкуствен интелект в училищен проект „Междупредметие“
    Мариела Станчева, Ценка Кучева, Александър Заралиев, Яна Кадреева, Вяра Николова

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД

  1. Цифровизация системы образования в Казахстане: опыт, проблемы и перспективы
    Нурбекова Жанат, Нурбеков Бакыт
  2. От STEM към BEST: два стандарта, една цел
    Андрей Захариев
  3. Правна регулация на дигитална трансформация в образованието
    Мария Илиева
  4. Панацея ли е дигиталната грамотност?
    Росен К. Стоянов
  5. Формиране на интердисциплинарни връзки между устойчивостта и STEM чрез интегриране на 3D инструменти в началното училище
    Валентина Войноховска, Денис Асенов
  6. Българските учители и дигитализацията на образованието
    Янка Тоцева
  7. Възможности за приложение на блокчейн технологията в образованието
    Андриан Минчев, Ваня Стойкова
  8. Ролята на университетите за ускоряване на процесите по интегриране на STEM методите за обучение в началните и средни училища
    Георги Христов, Пламен Захариев, Георги Георгиев
  9. Лекцията като спектакъл в обучението на студентите
    Николай Йорданов
  10. Използване на иновационните образователни технологии в обучението по музика
    Петя Стефанова, Ангел Смрикаров
  11. Добри практики за контрол на обучаемите при тестово изпитване онлайн
    Явор Дечев
  12. Предизвикателствата на дистанционното обучение в условията на пандемия и промяната с положителен и отрицателен знак
    Ваня Стойкова, Галя Шивачева, Андриан Минчев
  13. Сравнителен анализ на синхронно и асинхронно обучение в реална ситуация
    Анита Тодоранова
  14. Изкуственият интелект в звукорежисурата
    Павел Стефанов
  15. Оценяване и акредитация на българското висше образование: проблеми и решения в период на дигитална трансформация
    Георги Тотков, Христина Костадинова
  16. Влияние на университетската подготовка върху уменията и нагласите на новоназначени учители за въвеждане на училищни иновации
    Надежда Калоянова
  17. Когато стотните имат значение: скалиране и калибриране на показатели в критериалната система на НАОА
    Елена Симeонова