Наградени доклади
Доклади, избрани от редколгията на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, което се индексира от Web of Science,
ще бъдат рецензирани и ще бъдат предложени за публикуване в извънреден брой на това списание.
Тези доклади трябва да бъдат написани при стриктно спазване на изискванията, които ще намерите на този адрес:
https://strategies.azbuki.bg/strategies/ukazaniya/za-avtorite/
Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД
и с картина
- ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В МЕДИЦИНАТА
чл. кор. проф. д-р Стефан Костянев, дмн - ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В БИЗНЕСА
проф. д-р Андрей Захариев - ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
проф. д-р Стоянка Иванова - ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗСЛЕДВАНИЯТА
доц. д-р Алдениз Рашидов - ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗКУСТВОТО
доц. д-р Павел Стефанов - РАЗВИТИЕТО НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ – УСЛУГА ИЛИ РИСК ЗА ЧОВЕЧЕСТВОТО
проф. д.н. Диана Антонова
Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД
- Дигиталната трансформация в Япония: правителствените инициативи, японските университети и новите специалности
Цветомира Иванова - Нецифровото преобразуване на образованието
Лина Йорданова, Антоанета Йорданова, Марин Йорданов - Book Creator – създаване на е-книги чрез AppSmashing като инструмент за повишаване степента на педагогическо познание за правата на детето
Багряна Илиева, Невена Шопова - Традиции и иновации в обучението по Латински език и медицинска терминология
Надежда Амуджиева - Рискове от дигитална дискриминация при трансформацията на висшето образование
Наталия Венелинова, Силвия Белоева - Дигиталната трансформация в образованието – как и какво да обучаваме, за да бъдем в крак с времето
Пламен Петков, Ивайло Митишев - Методически подходи за ефективно преподаване на масиви в обучението по информатика
Станаила Нейкова-Карагаева, Светлозар Цанков - Дигиталното поколение vs. слятото, полуслятото и разделното писане
Владислав Маринов, Анита Тодоранова - Оценяване въздействието на традиционния и модулния модел на обучение в професионалното образование по софтуерно инженерство
Милена Дамесова, Десислава Баева - Предизвикателства при промяна на платформи за дистанционно обучение
Антон Недялков, Милена Кирова, Мирослава Бонева - Учебна програма по „STEM роботика“ за формиране на дигитални компетентности в подготовката на студенти по Технологии и предприемачество
Василиса Валеова - Използване на тренажори в изпитните процедури за корабоводители
Благовест Белев, Дилян Димитранов - Геймификация във висшето образование – ползи, предизвикателства и перспективи
Борис Банков, Силвия Парушева, Гергана Касабова - Разпознаване на типовете играчи в класната стая с цел ефективна геймификация
Десислава Атанасова, Вилиана Молнар - Овладяване на чужд език извън езикова среда с използване на хипермедийни инструменти
Ирена Петрова - Дигиталните технологии в помощ на децата със СОП
Валери Йорданов - Дигитални снимки на хистологични микроскопски препарати внедрени във виртуална платформа за нуждите на медицинското образование
Здравка Харизанова, Ферихан Попова, Стоян Новаков, Ивета Коева, Надя Пенкова, Пепа Атанасова - Как да мотивираме чуждестранните студенти в обучението по химия в медицински университет?
Николай Тошев, Светлана Георгиева, Йорданка Узунова - Изкуственият интелект в българското образование: преглед на актуалните политики и предизвикателства
Калина Никифорова-Илиева, Цветозар Георгиев - Изкуственият интелект и персонализиране на обучението
Ивайло Старибратов, Тодорка Глушкова - Използване на инструменти с изкуствен интелект в Moodle
Мария Горгорова, Силвия Гафтанджиева, Станка Хаджиколева - Създаване и интегриране на аудио и визуални микроресурси в учебния процес чрез употреба на системи с изкуствен интелект
Петя Стефанова, Елица Ибрямова - Мнението на бъдещите учители за изкуствения интелект и неговото приложение в обучението по чужд (английски) език
Цветелина Харакчийска - Приложение на изкуствения интелект при дигитализиране процеса на скринингови изследвания – Обзор
Калоян Върляков - Някои впечатления и тенденции от BETT 2024 Лондон (The WORLD'S Leading Education Technology Show)
Румяна Папанчева, Красимира Димитрова
Доклади,
наградени с картина
- Дигитална трансформация на традиционното образование
Калоян Върляков - Специфични особености на маркетинговия микс и дигиталните технологии във фармацевтичния сектор
Магдалена Пешева, Иво Куманов, Галина Петрова - Дигиталната трансформация на обучението и приобщаването
Латинка Тодоранова - Визуализация на информацията чрез комбинация на текст и изображения
Десислава Баева - Неформална дигитализация на висшето образование в социалните мрежи
Ирина Зиновиева, Галина Кабаджова - Формиране на STEM екипи и тяхната ефективност приложени с модела на обърната класна стая в професионалното образование
Георги Михалев, Николай Иванов, Десислава Гинева - Приложение и оценка на дигитални ресурси в обучението по музика на студентите - бъдещи педагози в детска градина и начално училище
Милена Великова - Микро-квалификациите - необходимото ново допълнение към традиционното висше образование
Цветелина Цветкова - Използване на смартфон приложение за обучение на специалисти по здравни грижи
Татяна Итова, Деспина Георгиева, Даниела Лютакова, Иваничка Сербезова - Роля на изкуствения интелект в дигиталната трансформация на креативните индустрии
Здравко Саралиев, Диана Антонова - Възможности за приложение на системи с ИИ в обучението по музика на студенти от педагогически специалности
Петя Стефанова - Пример за използването на чатбот с изкуствен интелект в училищен проект „Междупредметие“
Мариела Станчева, Ценка Кучева, Александър Заралиев, Яна Кадреева, Вяра Николова
Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД
- Цифровизация системы образования в Казахстане: опыт, проблемы и перспективы
Нурбекова Жанат, Нурбеков Бакыт - От STEM към BEST: два стандарта, една цел
Андрей Захариев - Правна регулация на дигитална трансформация в образованието
Мария Илиева - Панацея ли е дигиталната грамотност?
Росен К. Стоянов - Формиране на интердисциплинарни връзки между устойчивостта и STEM чрез интегриране на 3D инструменти в началното училище
Валентина Войноховска, Денис Асенов - Българските учители и дигитализацията на образованието
Янка Тоцева - Възможности за приложение на блокчейн технологията в образованието
Андриан Минчев, Ваня Стойкова - Ролята на университетите за ускоряване на процесите по интегриране на STEM методите за обучение в началните и средни училища
Георги Христов, Пламен Захариев, Георги Георгиев - Лекцията като спектакъл в обучението на студентите
Николай Йорданов - Използване на иновационните образователни технологии в обучението по музика
Петя Стефанова, Ангел Смрикаров - Добри практики за контрол на обучаемите при тестово изпитване онлайн
Явор Дечев - Предизвикателствата на дистанционното обучение в условията на пандемия и промяната с положителен и отрицателен знак
Ваня Стойкова, Галя Шивачева, Андриан Минчев - Сравнителен анализ на синхронно и асинхронно обучение в реална ситуация
Анита Тодоранова - Изкуственият интелект в звукорежисурата
Павел Стефанов - Оценяване и акредитация на българското висше образование: проблеми и решения в период на дигитална трансформация
Георги Тотков, Христина Костадинова - Влияние на университетската подготовка върху уменията и нагласите на новоназначени учители за въвеждане на училищни иновации
Надежда Калоянова - Когато стотните имат значение: скалиране и калибриране на показатели в критериалната система на НАОА
Елена Симeонова